tiistai 12. marraskuuta 2013

ajatusten ylivuotoa

Mietin joku päivä sitä, minkä takia mulla on blogi. Vastaus löytyi nopeasti, kun seuraavan minuutin aikana huomasin pohtivani sanontoja. Tarkemmin ottaen sika-aiheisia sanontoja.

Parantaa kuin sika juoksuaan.
Nätti kuin sika pienenä.
Käydä kimppuun, kuin sika limppuun.

Puhumattakaan siitä, kuinka "routa porsaan kotiin ajaa" ja "paikka on kuin sikolätti". Ja "kakskytä vuotta ja sikana". Ja "kun loppuu ilta ja alkaa yö, niin ihminen on sitä mitä hän syö. Sika". Jep, kaks viimeistä ei ihan liittynyt aiheeseen. Mut en mä noita oikeita sanontojakaan ihan täysin käsitä.

Mutta niin. Tämä on mulle paikka vähän keventää tuota ajatusten ylivuotoa. Jostain syystä kukaan ei jaksa loputtomiin kuunnella, kun näitä nyt tuntuu tulevan.

---

Pari päivää sitten näin berninpaimenkoiran. Sit jäin miettimään, että koirarotuja, joissa on "B" tulee ton lisäks mieleen ainoastaan bernhardinkoira, joka on ihan mahdoton kirjoittaa, copy-pastetan tuon sanan aina jostain ja leonberginkoira, jotka on kaikki kolme jättikokoisia ja karvaisia koirarotuja. Ja sen vastapainoksi, koirarotuja, joissa on "C" keksin vain chihuahuan ja Coton de tuléar, miks nää sanat on niin vaikeita kirjottaa?, jotka taas ei oo paljoa rottaa isompia. Oli vähän hämmentävä hetki. Onneks Olli sit totes, että onhan ranskanbulldoggi, jossa on b, ja joka ei kyllä oo kamalan iso, ja ite keksin, että bordercolliessa on sekä b että c.

Koirarotulistaa lukiessa löytyi muun muassa bischon frisé, basenji ja chow chow, jotka onneks rikkoo täysin tän mun listaukseni. Onneks keksin itekseni jopa viis koirarotua. Vähän pää jumissa kenties.

---

Olin viime viikonlopun yksin kotona. Vuorokauden yksinäisyyden jälkeen lähdin kavereiden kanssa syömään, ja vietin ehkä ensimmäisen vartin vain höpöttäen kaikkea, mitä päässä liikkui. Että siinä sitä ajatusten ylivuotoa taas, en mä ilmeisesti osaa enää olla hiljaa. Onneks on whatsapp, helpottaa aika paljon, kun pystyy lähettämään ihmisille ihan satunnaisia ajatuksia ihan millon vaan.

Blaa blaa blaa. Ja nyt soi päässä Ke$ha (ke-dollarsign-ha). Mistä tulikin mieleen, että katoin viikonloppuna myös yhden kauden Gleetä. "Mistä tulikin mieleen", koska en oikein voinu sietää Ke$haa ennen Gleetä, jotenkin parin Glee-esityksen jälkeen aloin tykkäämään siitä yllättävän paljon (Brittany <3). Oon kuullu aika paljon pahaa tosta neloskaudesta, mutta mä kyllä tykkäsin. Erilaista menoahan se on, kun sarjan alkaessa, mutta mitä muutakaan voi odottaa? Ekat jaksot ehkä vähän blaah, mutta vitosjaksosta lähtien hihkuin melkein joka jaksolle. Tykkäsin myös uusista tulokkaista, vaikka yleensä oon vähän skeptinen, mitä tulee sarjoissa tällasiin "uusiin sukupolviin".

Erikoismaininta myös siitä, että esittivät biisin, johon olin iskeny silmäni (korvani?) pari vuotta sitten siinä määrin, että linkkasin sen facebookiin -  en tee sitä kovinkaan usein. Sit se soi kesällä Foxin mainoksessa, ja enhän minä mitään tunnistanut. Ihan vahingossa löysin uudestaan omalta seinältäni, ja meinasin hypätä seinälle, kun tajusin, että täähän on se sama biisi. Törkeen kova se on yhä.



Hieman ajatuksenjuoksua? Ehkä. Sitä ylivuotoa juurikin. Sen kunniaksi toinen mielettömän hyvä (ja myös Gleessä versioitu, niin nää tuntuu kaikki olevan...) biisi, jonka myös oon facebookiin linkannut joskus:



Kiitti ja kuitti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti