sunnuntai 17. heinäkuuta 2016

hetki avoimuutta

Asioita, joita et minusta ehkä tiennyt etkä ehkä halunnutkaan tietää: valtaosan ajasta mä koen itseni melko epäonnistuneeksi yksilöksi. Failing life.

Mä elän säästöliekillä, selviytymistaistelua.

Opettelen, opin, tiedän ja tiedostan vähitellen, millainen ihminen todellisuudessa olen. Se ei tarkoita sitä, että olen millään tavalla ok sen kanssa.

Tiedän täsmälleen, että mun on vaikea tutustua uusiin ihmisiin, koska en keksi, mitä niille sanoa, ja olen oppinut elämään sen kanssa. Silti kadehdin huomattavasti tapauksia, jotka juttelevat sujuvasti kelle tahansa ja tutustuvat jatkuvasti. Tiedän kaipaavani usein yksinäisiä, hiljaisia päiviä ja osaan ottaa niille aikaa, kun tarvitsen. Silti kadehdin ihmisiä, jotka ovat aina menossa, jutun juuressa ja kavereiden keskellä. Tiedän, että en osaa pyytää ketään tekemään "jotain" kanssani, koska en halua olla vaivaksi ja pelkään torjuntaa. Kadehdin lähes kivuliaan paljon ihmisiä, jotka voivat ehdotella muille mitä tahansa, ovat ihan ok minkä tahansa vastauksen kanssa ja siirtyvät tarvittaessa vain juttelemaan seuraavalle kaverille.

Kadehdin. Paljon.

Tiedostan omat hyvät puoleni. Ihan samalla tavalla tiedostan myös heikkouteni, ja liian usein niitä heikkouksia vaan on ihan liikaa. Melankolinen on temperamenttityyppi, jossa on myös positiivisia piirteitä, mutta voi kun olisi kiva olla jotain muuta kuin tällainen.

Haluaisin olla mielenkiintoisempi, jännittävämpi, enemmän mukana.

Enemmän elossa.

Jotain muuta.

1 kommentti: