tiistai 17. syyskuuta 2013

reklamaatio kannattaa

Jokin aika sitten ostin mysliä, joka oikein mainostaa olevansa tuorepakattua ja parasta tiiviissä pussissa säilytettynä. "Ilmatiivis pussi" repesi avattaessa. Otin pari kuvaa ja puolivitsillä laitoin palautetta, että näin pääsi käymään, olipas hölmöä. Lähettivät rahat takaisin pankkitilille, kolminkertaisina.

Viikko-pari sitten ostettiin tortilloja, ja taas kerran ne eivät vaan suostuneet irtoamaan toisistaan. Jälleen puolivitsillä lähetin menemään palautetta, että onko tähän hommaan joku tekniikka, että eivät repeäisi, vai ovatko nää vaan liian pehmeitä. Lähettivät vitosen lahjakortin Siwaan.

Viime viikolla ostettiin naudan ulkofilettä, joka haisi pakettia avatessa ihan kamalalta. Kaupasta sai rahat takaisin ja neuvon, että jos jotain muuta kompensaatiota tahotaan, niin pakkaajalle kannattaa laittaa palautetta. Pistettiin palautetta menemään, ihan vain urheilun kannalta - mun entisten kokemusteni mukaan ko. lafka ei oo kovin kova korvaamaan, eikä myöskään säilytelty tai lähetelty minkäänlaisia kuvia tai näytteitä tuotteista tai pakkauksista. Eilen kolahti postiluukku. Lähettivät kaksi kympin lahjakorttia S-ryhmän kauppoihin.

--

Eihän näillä rikastumaan pääse, mutta on niissä vain vahva psykologinen vaikutus. Kehtaa uudestaankin ostaa jotain tuotetta, kun tietää, että niitä kiinnostaa, jos kaikki ei olekaan hyvin.

--

Joskus ostin mansikanmakuisen välipalapatukan, ja puoleen väliin syötyäni tajusin, että ei se kyllä mansikalta maistu. Laitoin täysin viattomasti palautetta, että olikohan tässä pakkauksessa oikea patukka, että ei vaan olisi toffeenmakuinen, ja toffeepakkauksissa mansikanmakuisia. Lähettivät mulle selityksen, että mansikka-aromi oli jäänyt aika pienelleen ko. annoksesta, ja kuusi toffeenmakuista patukkaa.

Mun lempitarinani on eka reklamaationi, kun lähetin kirjeen kanssa teepussin, josta katkesi naru. Sain takaisin ison pussillisen teepusseja. Siinä oli jotain niin herttaista.

Ainakin rahallisesti hienoin tarina taitaa kuitenkin olla se, kun kaveri sai kahdet Vallilan verhot yksien hinnalla. Ensimmäisistä verhoista toinen ommeltiin liikkeessä nurinpäin - pienet linnut istuvat oksalla pää alaspäin - ja kun uusia verhoja mentiin hakemaan, oli ensimmäinen kangas loppu. Uudella kankaalla toiset verhot. Tälläkin hetkellä molemmat roikkuvat ikkunassa, ja täydestä menee.

Onko muita hienoja tarinoita?

2 kommenttia:

  1. Yhden kerran olen vain reklamoinut: Valion Viilis-viilissä oli hometta. Soitin asiakaspalveluun ja kertoivat homeen olevan vaaratonta (toki ällöä), toiselta linjastolta karannutta viilihometta. Sain jonkun lahjakortin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni asia, mutta yllättävän suuri vaikutus, eikö? :)

      Poista