tiistai 17. huhtikuuta 2012

I'm with stupid

I'm surrounded by idiots!

Koska itehän oon aina niin fiksu, ettei mitään rajaa. Hajottaa ajoittain töissä vaan niin tosissaan, ku voi ihmiset olla niin tyhmiä. Ei siinä mitään, jos et tiedä jotain - kaikkea ei voi tietääkään. Mutta jos ei sit osaa kysyäkään, vaan tekee jotain ihan mitä sattuu. Tai ei osaa, vaikka jotain on käyty läpi kerran jos toisenkin ja vielä kirjotettu ohjeet ylöskin. Ja sit ku jotain kysyy... "musta tuntuu, että tässä mun koneessa on jotain vialla." Mä taas _en_ usko, että siinä koneessa on vikaa, sä et vaan osaa. Ja jos et osaa, niin kysy tai pyydä mua tekemään, että saadaan hommat jotenkin järkevästi ees eteenpäin. Argh! On myös uskomatonta, miten aikuiset ihmiset voi heittäytyä niin marttyyreiksi, kun jokin työhön liittyvä ei etene ihan niinku pitäis. "Ei tää ole mun vastuulla ollut, en mä tätä sopimusta ole tehnyt, en mä edes ole nähnyt sitä sopimusta." Kannattaiskohan sun vaikka pyytää se sopimus katottavaks, jos kuitenkin tän asiakkaan kanssa oot tehny töitä viimesen puol vuotta... Tupla-argh ja niitä hetkiä puhelimessa, kun pitää keräillä itteään joitain hetkiä, että pystyy jatkamaan keskustelua.

Vähän helpotti.

Mistä avautumisesta tulikin mieleen seuraava...

Mulle on joskus sanottu, että mulla on auktoriteettiongelma. En oo ihan täysin tunnistanu itteäni tosta väitteestä, mutta tässä viimesten kuukausien aikana oon tajunnu, mistä on kyse: Mä en jaksa tai koe tarpeelliseksi tunnustaa toisen auktoriteettia, jos koen, että se on mua tyhmempi. Tän takia suurin osa opettajista ei oo koskaan tuottanu mitään ongelmia - kyllähän ne tietää ainakin siitä omasta alastaan huomattavasti enemmän kuin minä. Samoin esim. poliisit on mulle auktoriteettihahmoja, koska niillä on ihan toisenlaista valtaa (tähän väliin toki iskee pieni anarkisti, joka ei ihan ymmärrä poliittisia valtahahmoja ja niiden asemaa, mutta se nyt on ihan toinen asia. Ja on ne poliisit siinäkin yleensä ihan jees). Mutta aina välillä vaan tapaa ihmisiä, joiden olettaa olevan älykkäitä ja tietävän asioita, ja kun totean, että niin ei olekaan, niin liian helposti katoaa kunnioitus sitä ihmistä kohtaan.

Sen siitä saa, kun vanhemmat on liian älykkäitä. Tyhmyys on mulle ihan sietämätöntä. Koska, kyllä, itehän oon aina niin äärimmäisen fiksu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti