perjantai 22. helmikuuta 2013

kootut shoppailuselitykset

Ei mikään muu kuin nykyinen blogikulttuuri voi oikeuttaa ja innostaa samalla tavalla kuvaamaan shoppailureissujen lopputuloksia. Ja oon varma, että jos Sinkkuelämää keksittäis ja ilmestyis nyt, Carrie Bradshaw olisi bloggaaja.

Mut asiaan. Runsaan viikon aikana oon syystä tai toisesta päätynyt kahdesti kiertelemään keskustaan. Ja totesin samalla, miten viime kuukausina oon elänyt niin pienellä budjetilla: en oo ollu kaupoissa, niin ei oo vahingossakaan tullut ostettua mitään. Ilmeisesti päätin ottaa vahingon takaisin. Huoh.

Ja omaa ostajan syyllisyyttä lievittääkseni oon toki keksiny selityksen joka ikiselle ostokselle. On ne ihan oikeitakin selityksiä, mutta toisaalta: miksi tarvitsee selitellä, edes itelleen. Anyway, kootut shoppailuselitykset:

- Talvikengät. No ne nyt tarttin ihan oikeestikin :D Ja eipä tässä vasta kun helmikuun puoleen väliin päästy, että löyty talvikengät tälle vuodelle (paritkin vanhat kengät alkaa olla melkoisen .... noh, puhki. Ja sit ku löyty kengät, jotka nätisti sujahti jalkaan, ja oli vetoketjut, ja sopivasti solkia ja buutsihenkeä, ja mustat jajaja... Ja oli ne alessa sentään.


- Farkut. "No ainahan farkkuja tarttee. Ja jos sattuu kerrankin löytämään täydellisesti istuvat ja vielä kivan väriset ja mallisetkin farkut, niin paha mieli vaan tulis, jos ne kauppaan jättäis. Ja ihan erilaiset ne on, kuin ne muut farkut, mitä mun kaapissa on."


- Nahkahanskat. Oho. No oon puhunu monta vuotta, että haluisin nahkahanskat. Oon oikeesti! Ja oli ne alessakin (miten niin silti 28e on paljon hanskoista...) ja kivat ja nätit ja hyppäs sieltä silmään. Ja minä en ees erityisesti pidä ruseteista, mutta noissa ne oli ihan söpöt.



- Hajuvesi. Ja oon siitäkin sanonu pitkään, että haluisin jonkun kivan raikkaan uuden. Ja sit tossa sain vielä kaupan päälle mahdottoman söpöjä pieniä "käsilaukkuhajuvesiä", Versense (josta ostin myös sen normaalikokoisen tuoksun) 5 ml ja Versus 3,5 ml.

Njoo. Todellisuudessa mä olen nykyisin sen verran maltillinen shoppailija, että ei näitä ees tarttis niin hirveesti itelleen oikeuttaa. Viimeks taisin viettää aikaa kaupoissa viime vuoden puolella (ja sillonkin löyty farkut, joita olin ettiny pitkään ja se täydellinen musta mekko...). Oon myös päätynyt siihen, että en osta mitään, mikä on "ihan kiva", vaan sillon, kun joku tavara huutaa mun nimeäni. Lähinnä taitaa olla kyse omasta pihiydestä. Ja siitä, kun tili ei tykkää, kun ne löydöt tekee kaikki kerralla tai lyhyen ajan sisällä. Ihan saman verran rahaahan niihin menee kuitenkin, mutta jotenkin ajatuksissa olis helpompaa ostaa pikkuhiljaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti