maanantai 21. tammikuuta 2013

kakku (ja sen kaveri)

Ja lopulta ylitin itteni. Kerran viiteen vuoteen saan tehtyä itelleni synttärikakun.


Jej. Vadelmahilloa, lemon curdia ja valkosuklaarahkakermaa välissä, päällä rahkalla terästettyä kermavaahtoa ja valkosuklaaraidat. Taustalla kuvaan osuneet myös suureen suosioon nousseet pesto-mozzarella-tomaatti-patongit. 


Olin ihan hirmu ylpeä sekä pursotuksista (päällisen kiertävät kuviot muotoituivat vahingossa, kun eka kuvio lösähti kasaan, lösäytin sit kaikki muutkin samalla tavalla, ja siitä tuli yllättävän hyvän näkönen) että etenkin siltä, miltä kakku leikattuna näytti. En ehkä ihan hetkeen lähe enää tekemään neljää täytekerrosta, mutta tulipa ainakin mehukasta ja oikein kivan näköistä.
 

Se kaverikakku ei sit ihan yhtä hyvin enää onnistunukaan, kun alko loppua aika, hermot ja kerma, eikä huvittanu enää vatkata lisää. Välissä appelsiininkuorella ja -mehulla tuunattua appelsiinituorejuustoa ja suklaarahkakermaa, päällä suklaarahkakermaa ja suklaa"kukkia", reunoilla rahkalla terästettyä kermavaahtoa. Kohteliaat vieraat väittivät luulleensa, että jostain olin nää ostanu ja hämmästyneensä, kun kaiken tein ite, mutta... olipa ne ainakin kohteliaita :D Mä olin, ja olen yhä, ylpeä itestäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti