perjantai 16. syyskuuta 2011

elokuvista

Eli homman nimihän on tämä: Ja tämä: Ensimmäisen dvd:ni ostin 3,5 vuotta sitten (melkein päivälleen, tästäkin on nimittäin blogi-merkintä, josta tarkistin asian). Se oli Titanic. Oli muuten huono painos, joten ostin myöhemmin uuden version samasta leffasta. Nyt noita on melkein 500. 486 sanoo lista. Tähän muutettin runsas vuosi sitten, silloin niitä oli vajaa 200. Tosi paljon noissa on sellaisia, joita ei olla vielä katottu, mutta onhan tässä elämässä aikaa. Nää lukemat ehkä puhuu tosiaan jo omaa kieltään. Mä olen keräilijä. Tykkään siitä, että mulla on kivoja tavaroita. Ja tykkään etenkin siitä, että mulla on hyllyssä elokuvia jokaiseen hetkeen, aina pitäis löytyä jotain katottavaa.

Jokunen vuosi sitten sain palkaksi ilmaislippuja elokuviin. Silloin siellä tuli käytyä tosi paljon. Kesällä 2008 taisin käydä katsomassa jokaisen leffan, joka teatterissa pyöri. Muutenkin silloin lähti paljon herkemmin leffaan, ei mennyt rahat hukkaan, vaikka kuva olisi ollut vähän huonompikin. Oli huonoja, mutta oli helmiäkin. Sitten loppui ilmaiset huvit. Nykyään siis käyn leffassa säälittävän harvoin. Näihin kotikokoelm
iin oon sitten pistänykin rahaa senkin eestä.

Hyllystä löytyy vähän joka genreä. Jopa hitunen kauhua, jota en oikein pysty kattomaan, ku pelottaa ihan liikaa. Muutama ihminen on nähnyt mut katsomassa The Ringiä ja tietää, mistä puhun... Erityinen rakkaus kohdistuu Marvelin elokuviin ja muuhun nörttikamaan. Sarjakuvaleffat ja supersankarit on mun heikkous. Samoin tykkään romanttisista komedioista ehkä ihan liikaa. Trillereitä ollaan katottu ehkä eniten,
viimeisin löytö on länkkärit, joista ainakin Sergio Leonen spagettiwesternit on maineensa veroisia. Oon myös innostunu klassikoista ihan tosissani. 12 Angry Men oli hieno.

Keräillään etenkin muutaman ohjaajan leffoja. Nolanin koko tuotanto on hyllyssä, samoin Tarantinon. Paljon on Fincheriä, Ritchietä, Scorsesea, Burtonia, Kubrickia, Boylea... Coenin veljesten leffoja yritän oppia ymmärtämään.

Ja toki mun on myös pakko kerätä kaikki Disneyn klassikot. Niistä puuttuu seitsemän, joista kuutta ei ole tällä hetkellä myynnissä kuin huutonetissä ja vastaavissa. Ja se seitsemäs on tänä vuonna ilmestynyt Tangled, jonka ostan, kun sen hinta vähän putoaa.

Meillä ei ole digiboksia, joten ei katota telkkaria. On kuitenkin kiva 42-tuumanen telkkari, jonka edessä jumitetaan melko paljon. Leffoja ei kuitenkaan tuu katottua niin paljon kuin luulis, ja siihen on syynsä...

Jep, uusi innostumiskohde: tv-sarjat. Niihin se aika sitten meneekin.

Tämä kaikki ihan vain sen takia, että haluan antaa selityksen siihen, että bloggailen milloin mistäkin leffasta tai sarjasta. Minähän en siis lataa laittomuuksia, minä kulutan näihin riihikuivaa rahaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti