tiistai 20. syyskuuta 2011

tennareita ja keveämpi lompakko

Aamulla tuli posti, ja mua nauratti.


Vähän mietin, että mitä ne mulle leffoja lähettää, mutta se olikin sit joku tilaajalahja. Hah. Jennifer Aniston on kyllä näyttelijänä aika onneton. Ainii, aamuposti naurattaa muutenkin, ku meille on jo kuukauden verran tullu Keskisuomalainen, eikä sitä mun tietääkseni kukaan oo meille tilannu.

Kierrettiin siskon kaa kaupungilla 7 tuntia. Vähän tuntuu jaloissa. Lompakossa ei onneks niin hirveesti. Huomasin jo Tukholmassa, että tällä hetkellä kovin moni vaate ei miellytä mun silmää. Kävelin siis sillonkin kauppoja lähinnä analysoiden omaa tyyliäni. Hauskaa se silti on. Välillä tekee löytöjä. Ja nyt mulla on harmaa kausi. Kaikki harmaa kaupassa pitää aina tutkia läpi. Ja leopardikuviot. Ostin Tukholmasta harmaan leopardikuvioisen huivin :D Ja muutamat kengät. Tuossapa tän kesän/syksyn tennarihankinnat:
On noita muutamat ennestäänkin. Mun rakkaimmat tennarit on vuodelta 2003, käyttäisin muuten niitä koko ajan, mut ku niistä on pohja puhki. Mut poiskaan en raaski heittää, on ne sentään Brasiliasta ostetut. Ja ihanimmat ikinä.

Mut mitä mun vaatekoolle on tapahtunu? Mistä lähtien mä olen käyttänyt 26-tuumasia farkkuja?

Ja Change. Ah. Vihdoin. On sitä tänne kaivattukin. Oli hauska, ku kävelin sisään ja aukasin takin, niin myyjä katto suoraan, että "tarviit ympäryksen 60". Ai miten niin on ehkä ollu vaikeeta löytää oikeeta kokoa tästä kaupungista? Ja ihanan asiantuntevaa ja innostunutta palvelua. Sain kantiskortinkin heti käteen: "tällä saa 20% alennusta, ei maksa mitään tai velvota mihinkään".

Ihanaa, kun ajatukset kulkee selkeesti tosi samalla tavalla siskon päässä ku mun. Ja ihanaa, ku se on ihan yhtä tuomitseva ja arvosteleva ku minä :D Ja hajoilee samalla tavalla kauppojen "-25% alennusta"-mainoksille. Ai mitä, saan siis maksaa 25% enemmän?

Loppupäivästä en enää meinannu muistaa nimeäni tai osotettani. Ja oikein kaivamalla kaivoin pankkikorttia esiin, ku tahoin bonuskortin, joka oli näkyvillä.

Mut jännä huomata olevansa nykyään aika rauhallinen shoppailija. Ainakin vaatteiden suhteen. DVD:t taitaakin sitten olla eri asia... Ja noin 10e maksavat tennarit. Tennarit on ihania. Mut ei niitäkään viitti isolla rahalla ostaa.

Eilen illalla kateltiin vielä Hitchcockin Takaikkuna. Vuodelta 1954. Katoin myös sen trailerin, ja olipa aika erilainen kuin mitä nykyään tehdään. Grace Kelly naispääosassa, ja olisin mielellään ottanu jokaisen vaatteen, jota se käytti. Hieno leffa. Pitkään ihmettelin, että onko tää tosiaan näin komediapainoitteinen, mutta sit kun se jännitys alkoi, ni enhän minä meinannu uskaltaa kattoa. Tavallaan tääkin kuuluu yleissivistykseen kait. Ja etenkin kuvauksen takia kiinnostava kattoa, päähenkilön tavoin katsoja oli pelkästään yhdessä huoneessa, josta käsin tapahtumia seurattiin.

Hmm. Tän blogin idea siis oli se, että kirjottelen tänne niitä ajatuksia, jotka olis kiva jakaa, mut ku en kaikkee viitti facebookiin kirjotella. No ilmeisesti niitä ajatuksia riittää :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti