perjantai 4. marraskuuta 2011

kesätuoksu vs. syksy

Iski vähän oikosulku, ku siivosin päivällä. Piti pyyhkiä yhen huoneen lattia, ja olin jo varmaan puolessa välissä, ku välähti päähän, että yleensä kai ensin imuroidaan ja sitten pestään. No, onnistu se noinkin päin ilmeisesti.

Oon jo parin viikon ajan käyttäny aina välillä mun kesäistä hajuvettä (Burberry Summer <3), ihan vaan kapinoidakseni syksyä ja pimeyttä vastaan. Ja se tuoksuu ihanalta. Ja nyt ku sitä ei oo käyttäny hetkeen, ni sen haistaa itekin. En ois jotenkin uskonu itestäni, että hurahan johonkin merkkituotteisiin, mutta toi Summer on ihana, ja Burberry Beat on ollu mun lemppari jo kohta pari vuotta.

Ja on se hienoa, että on perjantai-ilta, kello puol kakstoista, ja mä meinaan vaan nukahtaa pystyyn. Huomenna saa nukkua pitkään, ihanaa.

Oon jo varmaan kymmenen vuotta yrittäny löytää ihmistä, joka ymmärtäis, mitä mä tarkotan, ku sanon, että korvat kääntyy kuuntelemaan ääniä. Tuokin toimisto on sillein vähän hankala, että siellä on yleensä hiljasta, mutta välillä takaa kuuluu ääniä - mun korvissa tuntuu samantien, että jokin kääntyy. Siis niinku eläimillä kääntyy korvat, ku ne kuuntelee ääniä ympärillään. Mun korvien sisällä tapahtuu sama juttu. Se tuntuu vähän ... kummalliselta, ehkä jopa inhottavalta, etenkin ku tietää, että ei sitä voi estää mitenkään. Ymmärtäiskö _kukaan_, mistä mä puhun?

Band of Brothersista katsottuna neljä jaksoa kymmenestä. Sen jälkeen pitää varmaan kattoa Pacific. Ja mulla ois vaan hirvee hinku päästä kattomaan Sarah Connor Chroniclesia (jota katoin jakson tai pari ennen ku olin nähny ensimmäistäkään Terminaattoria. Olin näissäkin aika myöhäisherännäinen).

Ja tänään harmitti ekaa kertaa tosissaan, että ei oo telkkaria: Freaks and Geeks alko pyöriä uusintana! Tosin, se tulee joskus puol kolmelta iltapäivällä... Aika mielenkiintonen aika sikäli, että suurin katsojaryhmä todennäkösesti olis sitä ikäluokkaa, joka sitä katto kymmenisen vuotta sitten, ja suurin osa näistä lienee töissä tohon aikaa. Ei mitään hajua, millasta olis kattoa tota sarjaa nyt, mutta aikoinaan se oli ihan mun lemppareita! Tahtoisin hyllyyn, mutta eipä tota oikein missään nettikaupoissakaan ole saatavilla, ainakaan mitenkään järjelliseen hintaan...

2 kommenttia:

  1. Moi. Kiva löytää toinenkin tällainen "korvavaivainen". Tämä oli vasta toinen kirjoitus asiasta. Itselläni tämä ihmiselle luonnoton? korvien reagointi voimakkaaseen ääneen ja nykäisy korvissa äänen suuntaan ilmeni koululuokassa kun istuin keskellä luokkaa, joskus. Tulkitsin että se oli joku jännittämiseen yhdistynyt reaktio ts. säikähtäminen tuohon ääneen. Mistään en ole löytänyt tarkempaa selitystä asiaan. Löysitkö itse koskaan vastausta tuohon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. VAU! Tiedätkö, en ihan tosissaan oo koskaan ennen löytänyt ketään, jolla on sama homma. Ja varmaan oikeesti sen kymmenen vuotta oon tätä yrittäny selittää ihmisille. Mut niin, en oo saanu selville, mistä johtuu, ku ei siitä oo mitään suoranaista haittaakaan ollut. En oo siis lähteny minnekään selvittämään, kunhan vaan yrittäny löytää samanlaisia sekundatapauksia. Oon päätyny siihen, että tää on vaan mun evoluutiojäänne - joillakin on hymykuopat, mulla kääntyy korvat. Harvemmin se on liittynyt mihinkään suoranaiseen jännitykseen tai säikähdykseen, korvat vaan haluaa kuulla paremmin, mitä takana tai toisella puolella huonetta tapahtuu. Oon muutenkin vahvasti auditiivinen eli kuulon perusteella elävä tapaus, ehkä nää asiat sit liittyy jotenkin toisiinsa.

      Poista