sunnuntai 16. lokakuuta 2011

brittihuumoria ja Leijonakuningas-unia

Viinirypäle on viroksi viinamari. Viinimarja taas on jotain ihan muuta. Hämmentävää.

Eilen illalla punaviiniä ja juustoja. Mm. Oli myös ihan uskomattoman upea kuutamo, ihan harmitti, kun kuusta on ihan mahdotonta saada hyvää kuvaa, ainakaan pokkarilla. Nyt taas on auringonlasku värjänny taivaan jotenkin tosi pehmeäksi.

Punaviinin seuraksi looginen valinta oli Sideways. Viiniä, viinitiloja ja ei ihan suunnitelmien mukaan mennyt polttariviikko Californiassa. Triviasta luin, että leffan ilmestymisen jälkeen Pinot Noirin myynti nousi huomattavasti, sopivasti meilläkin oli Pinot. Olin ihan kateellinen niistä maisemista. Fiilistelyä ja erilaisia moraalikäsityksiä.

Toinen leffa oli The Italian Job vuodelta 1969. Suomenkieliseltä nimeltään Riehakas ryöstö. Siinä on taas suomentajalla ollu vähän turhan hauskaa, toisaalta tuo nimi kuulostaa ihan 60-luvulta. En kovin montaa yhtymäkohtaa löytäny vuoden 2003 Italian Jobiin. Näytti ihan 60-luvulta, ja etenkin brittiläiseltä 60-luvun komedialta. Komediapuoli mulle ei ihan napannu, voisin vähitellen sisäistää sen, mitä oon aika pitkään muille sanonu, eli brittihuumori ei vaan mulle juuri kolahda. Puolestapuhujat tuppaavat väittämään sitä mustaksi ja kuivaksi, mutta en mä niitä piirteitä juuri ikinä oo löytäny... Anyway, se Italian Job. Henkilöesittely jätettiin ihan mitättömyyksiin, jokusen kerran mietin, että oonko missannu jotain, ku en (taas vaihteeks) ymmärtäny, miten henkilöt liittyy toisiinsa ja tapahtumiin. Taitaa mennä niihin elokuviin, jota vähemmän tulee suositeltua kellekään.

Fast 5:a katsoessa muuten tuli esille se, minkä takia on vähän ärsyttävää katsoa sarjaa, jota joku muu tulee katsomaan kesken: tällä kertaa mä olin se ärsyttävä tapaus. "Miks se oli vankilassa?" "Mitä sukua ne on?" "Kuka toi on?" "Mitä se teki?" "Liittyykö noi toisiinsa jotenkin?" jne. Kyselyikä koko ikä. Tosin, onneks mä kysyn melkein joka leffassa vähintään kerran jostain hahmosta, että onko se näkyny jo aiemminkin. Ei vaan muista naamoja.

Erävoittoja salilla: sain nostettua 25kg painon reisiprässikelkkaan ihan ite. Yli olkakorkeuden. Prässi 75kg:lla saatto myös olla sellanen veto, että huomenna on jalat jumissa. Hienoa oli myös kahvakuulan kanssa painonsiirtoja tehdessä, kun koko kroppa vaan alko täristä. Ehkä vähän nestehukkaa alla siinä vaiheessa. Vähemmän hienoa taas, kun varjonyrkkeillessä kyynärpäästä kuului räsähdys ja siihen loppu ne lyönnit. Ois se kiva, jos nivelet ei ois ihan sekundaa.

Näin unta, että katoin Leijonakuningasta. Tosin kehitin siihen jonkun ihan oman alun, ja tajusin siinä unessakin, että en mä tällasta oo ennen nähny. Siinä oli muun muassa Ku Klux Klan.

Hämmentää hirveesti, kun Italiassa on noita Wall Street -mellakoita. Oon koko päivän miettiny, katottiinko me eilen joku videopätkä aiheeseen liittyen, vai missä mä oon nähny tapahtuman, jossa on suuri väkijoukko, joista yks yrittää saada pidettyä puhetta, mut saa vaan alotettua "Wall Street" muutamaan otteeseen, kunnes kaikki muut metelöi niin paljon, että sen on pakko hiljentyä. Olli ei muista, että oltais katottu. Enkä mäkään oikeesti muista kuulleeni niistä ku vasta tänään. Oon siis ehkä nähny unta aiheesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti